végigjátszás (1rész)
ELŐSZÓ A VÉGIGJÁTSZÁSHOZ
Ez
a végigjátszás a Grand Theft Auto: San Andreas történetét követi végig.
Nem írom le az irányítás részleteit (melyik gomb mit csinál, hogyan
kell ételt venni, stb.), mert elég jól el van magyarázva az első pár
küldetés során az összes tudnivaló. Ha mégis vannak említésre méltó
lehetőségek, azokat az adott résznél közlöm. Szeretném felhívni a
figyelmet arra is, hogy a végigjátszás elolvasása súlyosan rontja a
játék élvezeti faktorát, hiszen a küldetések leírásánál olyan dolgok is
olvashatóak, amelyekre magadtól kellene rájönnöd, azaz SPOILERVESZÉLY
van, de nagyon. A feladatoknál általában egyetlen megoldást adok,
néhánynál viszont több módszer is célravezető lehet. Legyél kreatív, ez a
játék erről is szól! A korábbi részektől eltérően a San Andreasban nem
minden küldetés teljesítéséért kapunk pénzjutalmat, gyakran csak a
Respect növekszik, ami legalább olyan fontos, mint a pénz. Kezdjünk
neki!
PROLÓGUS
Brian öccse halála után Carl
Johnson elhagyta Los Santost és Liberty City-ben kezdett új, bűnözéstől
mentes életet. Azonban öt év elteltével visszatér Los Santosba, anyját
ugyanis valakik meggyilkolták. A repülőtérről kilépve taxiba száll, de
hamar leinti a kocsit egy szirénázó járőr. Carlt megbilincselik és
betuszkolják a rendőrautóba, pénzét és csomagjait elveszik tőle, majd
néhány perces városnézés közben felvázolják neki a tényállást. A
kocsiban régi ismerősök, Frank Tenpenny és Eddie Pulaski őrmester, a los
santosi rendőrség erősen korruptált tagjai, valamint új társuk,
Hernandez őrmester ülnek. Elmagyarázzák Carlnak, hogy jó lesz, ha
meghúzza magát, különben is a markukban van, tekintettel arra, hogy alig
pár perce lőtt le a fegyverével egy rendőrtisztet. Ezt nyomatékosítandó
kidobják egy ellenséges banda, a Ballas területén, majd jó szórakozást
kívánva elhajtanak.
A feladatunk csupán annyi, hogy felpattanjunk a közelben álló biciklire és pedálozzunk hazáig.
LOS SANTOS
BIG SMOKE
A
családi házba belépve előtörnek az emlékeink, a felkavart érzelmeket a
minket betörőnek néző és emiatt a konyhából baseballütővel ránktörő
nagydarab tesó zavarja meg. Szerencsére időben felismer minket, mint
ahogy mi is felismerjük őt: Big Smoke személyesen! A család többi tagja a
temetésen vesz részt éppen, így Smoke elvisz minket oda.
SWEET & KENDL
A
sírnál találkozunk a húgunkkal, Kendllel és Sweet bátyánkkal, valamint
másik régi haverunk, Ryder is bemutatkozik. Sweet eléggé ingerült, a
feszültséget Kendl próbálja enyhíteni, de Sweet vele is vitatkozni kezd.
Végül elindulunk haza. A temető kapujánál azonban felbukkan egy Ballas
autó, amelyből szeretett ellenségeink pisztollyal mutogatnak ránk.
Pattanjunk
fel a biciklire és kövessük Sweetet és Rydert. A bandatagok követnek az
autóval, és hamar utolérnek minket, ezért érdemes szűkebb helyeken
haladni és szlalomozni, hátha fennakadnak valamiben. A mulhollandi
csomópont alatti parkolóhoz érve Sweet azt tanácsolja, hogy váljunk
szét, úgyhogy innentől kezdve Rydert kövessük. Nem kell sietni, a lényeg
az, hogy érjünk el a házunkig épségben.
RYDER - RYDER
Ryder
cimboránkat érdekli, hogy milyen volt Liberty City és hogy
megtanultunk-e végre normálisan autót vezetni, emellett még a
hajviseletünket is kritizálja. Hajtsunk hát a közelben lévő borbélyhoz
(Reece's Facial Salon), majd lépjünk be az ajtón. Pénzünk alig van,
egyelőre megteszi a legolcsóbb hajvágás is. Ha készen vagyunk, Ryder az
autónak támaszkodva elmondja, hogy csípi a szemét a szemközti pizzabár
tulajdonosa, mert lefestette az Orange Grove Families, azaz a mi bandánk
graffitijét. A testalkatunkat illető megjegyzés után menjünk be a
pizzázóba és a pultnál vegyünk valamilyen ennivalót. Még le sem nyeljük
az utolsó falatot, amikor egy alacsony, maszkos fazon bejön és
fegyverrel a kezében a bevételt követeli a személyzettől. Valahonnan
ismerős ez az alak... A tulajdonos is felismerte Rydert, aki úgy látszik
nem először próbálkozik ezen a helyen, ezért jutalomképpen
elmenekülhetünk a shotgun elől. Szálljunk be a kocsiba és menjünk haza.
Ha nincsen komolyabb fegyvered, akkor a kocsival el is ütheted az
üldözőt, így lesz egy sörétes puskád ingyen.
RYDER - CLEANING THE HOOD
A
banda romokban hever, az OGF már nem az, ami öt évvel ezelőtt volt.
Ryderrel meglátogatjuk az egyik régi, oszlopos tagot, B-Dupot, de a
saját lakásában rabszolgaként dolgozó, drogon tengődő egyént látva úgy
döntünk, hogy megtisztítjuk a területünket az anyagterítőktől. Először
is egy utcai dílerhez intézünk keresetlen szavakat, majd csapjuk le a
fickót. Ezután irány a közeli, erősen fűillatú épület, amelyben jópáran
tartózkodnak éppen. A legtöbbjük nem okozhat problémát, ketten viszont
megpróbálják kitenni a szűrünket, ne hagyjuk nekik. Ha megvagyunk,
vigyük haza Rydert.
RYDER - HOME INVASION
Ryder
mániája, hogy minél több és jobb fegyverhez jusson, minél kevesebbért.
Mivel lopni a legolcsóbb, ki is tervelte, hogy egy ismert fegyvermániás
ezredes lakásából fogjuk a cuccot elcsenni. A fekete színű Boxville-lel
menjünk az ezredes házához, tolassunk az ajtó közelébe, majd menjünk be a
házba. Fontos, hogy odabent nagyon lassan, csendben mozogjunk, különben
felébred az ezredes és farba lő minket. A házban több helyen találunk
ládákat, ezek közül legalább hármat kell egyesével kivinnünk a furgonhoz
és ott berakodni. A harmadik után még visszamehetünk a többi ládáért
is, ha van még időnk. A furgonnal hajtsunk el a térképen jelzett
raktárhoz és álljunk be. A küldetés teljesítése után megnyílik a Burglar
mellékküldetés.
RYDER - CATALYST
Örökké
belőtt haverunk éppen további élményfokozót kotyvaszt, amikor Tenpenny
és Pulaski lép be a házba, majd közlik, hogy egy vonat menetrenden
kívüli megállást tervez, és a szállítmány érdekelhet minket. Ryderrel a
helyszínre autózunk és látjuk, hogy valakik megelőztek minket - egy
kisebb csapatnyi Vagos bandatag vár ránk. Ezek szerint Tenpennyék másnak
is szóltak, de ne vegyük a szívünkre, lőjük le a tagokat. Hamarosan
újabb hátráltató elemek érkeznek, ezúttal a Ballas teszi tiszteletét egy
rövid, és vélhetőleg a mi sikerünkkel végződő pisztolypárbaj erejéig.
Ugorjunk fel a tehervagonra, ami kisvártatva elindul. Ryder az autójával
követi a vonatot, a mi feladatunk pedig az, hogy kilenc dobozt
átdobjunk neki időben. Ha hosszabban tarod nyomva a lövés gombját, akkor
erősebben dobod el a dobozt. Érdemes úgy célozni, hogy a dobozok a
kocsi tetejére essenek, ezeket Ryder el tudja kapni. Ha megvannak a
dobozok, szálljunk be a kocsiba Ryder mellé és irány a festőműhely, le
kell ráznunk a rendőröket. Végül vigyük haza Rydert.
RYDER - ROBBING UNCLE SAM
Ryder
a tanulmányi előrehaladását akadályozó okok kivesézése után újabb
zseniális ötlettel áll elő, ezúttal a Nemzeti Gárda által szigorúan
őrzött raktárból csenjük el az értékes felszerelést. Szerinte nem lesz
nehéz dolgunk, csak alkalmi zsoldosok vigyáznak a raktárra. A
teherautóval hajtsunk a megadott helyre, Ocean Docksba. Az első probléma
az, hogy a kapu nem fog kinyílni, ezért be kell másznunk a falon és
szétlőni a kapcsolót. Az utunkba kerülő őrt intézzük el. A kapu
kinyílik, Ryder bejön a teherautóval, mi pedig rohanjunk a targoncához. A
raktár előtt és bent a raktárban is vannak ládák, ezeket kell
bepakolnunk az autóba. Közben időről időre újabb katonák érkeznek, ezért
időnként segítsük ki Rydert a lövöldözésben. Ha bent vannak a ládák,
akkor száguldjunk ki a bázisról. Ennyivel nem ússzuk meg, a katonák két
Patriottal követnek minket; a megfelelő pillanatban eléjük dobott
ládákkal egyszerűen lerázhatjuk őket. Hajtsunk el Emmet garázsához.
SWEET - TAGGING UP TURF
Az
OGF széthullása óta a többi banda odáig merészkedett, hogy betették a
lábukat a mi területünkre. Ezt Sweet nem tolerálja, úgyhogy beszállunk a
kocsiba és jelzett helyre megyünk. Itt megismerjük a graffitifújás
módját, a következő két helyen viszont már nekünk kell átfestenünk a
jeleket. Ha készen vagyunk, akkor autózzunk át a következő helyszínre,
ahol újabb három jelet kapunk célként. Az egyiknél két Ballas-tag
lődörög, őket leüthetjük, de sokkal elegánsabb szembefújni őket a
festékszóróval. Az utolsó jel eléggé eldugott helyen van, az épület
melletti sikátoról tudunk felmászni a tetőre. Végül menjünk haza. Los
Santosban összesen száz jel van, az összes átfestéséért $10000-et
kapunk.
SWEET - DRIVE-THRU
Big Smoke és Ryder
kajálni akarnak, a Sweettel folytatott hosszas vita után végül a közeli
Cluckin' Bellhez megyünk, ahol Smoke is leadja döbbenetes mennyiségű
rendelését. Épphogy elkezdenénk tömni a búránkat, feltűnik egy Ballas
autó, majd ránk is lőnek belőle. A táplálékot félredobva azonnal a
nyomukba eredünk. A feladat nem nehéz, mindössze követni kell a másik
autót, hogy a többiek tudjanak lövöldözni rá. A manőverezést nehezíti
Smoke, aki a legvadabb üldözés közben szépen megebédeli a saját és a
többiek kajáját is. Ha nem akarunk hosszan autókázni, akkor lökdössük a
másik kocsit, szorítsuk le az útról, így hamarabb kigyullad. Ha
megoldottuk a becsületbeli ügyet, akkor vigyük haza Sweetet, majd
Smoke-ot is.
SWEET - DRIVE-BY
Az előző Ballas
rajtaütés meglehetősen felbosszantotta Sweetet, ezért elindulunk
visszavágni. A város különböző pontjain lődörgő Ballas-tagokat ritkítsuk
meg az autóból, csak arra kell figyelnünk, amit Sweet is folyton mond,
azaz soha ne álljunk meg, mert akkor kirángatnak a kocsiból. Vigyük el a
kocsit a festőhöz, majd menjünk haza.
SWEET - SWEET'S GIRL
Sweet
házába belépve a nagy üresség fogad, senki nincs otthon. Az utcára
kiérve csörög a telefonunk, Sweet az. Éppen a barátnőjénél próbált
lazulni, de néhány Vagos keresztülhúzta a számításait, és most
segítségre lenne szüksége. Menjünk a stadion közelében lévő
társasházakhoz, és a fedezékeket kihasználva pörköljünk oda a
vagosoknak. Egyikük a többiektől eltávolodva, a lépcsőfordulóban húzta
meg magát, intézzük el őt is. Sweeték tehát megmenekültek, keressünk egy
négyajtós járművet és szálljunk be. Ekkor két kocsi kezd el üldözni,
rázzuk le őket majd vigyük haza Sweetet és a csajt.
SWEET - CESAR VIALPANDO
Sweetnek
nem tetszik, hogy Kendl egy kubaival jár, megkér minket, hogy nézzünk
utána Kendlnek és a barátjának. Első utunk a jelzett házhoz vezessen,
ahol kapunk egy szép nagy kabriót, beépített hidraulikával. Ha van
pénzünk, akkor tolassunk be az udvaron lévő műhelybe és nézzünk körül a
cuccok között. Irány Unity Station, a lowrider-találkozó. A piros körbe
beállva kihívhatunk valakit versenyre, ez alkalommal nyugodtan tegyünk
fel nagyobb tétet, elég könnyű lesz nyerni. A verseny lényege, hogy az
alul megjelenő irányok szerint mozgassuk a hidraulikát a zene ütemére.
Ha jól csináljuk, akkor mi kapunk pontot, ha rontunk, akkor az ellenfél.
Miután megnyertük a versenyt, Kendl gratulál nekünk és bemutatja
Cesart. Kisebb közjátékot követően dűlőre jutunk Cesarral, majd haza is
mehetünk akár.
BIG SMOKE - NINES AND AK'S
Állítólag
Emmet a környéken a legjobb fegyverszakértő, nekünk meg úgyis
szükségünk lenne fegyverre, elmegyünk hát meglátogatni. Szerencsétlen
flótás először saját magunk halott testvérének hisz minket, aztán a
kezünkbe nyom egy pisztolyt, Smoke pedig akciófilmekből ellesett
jelenetek során tanít meg minket lőni. Eljövetelünkkor Emmet
megcsillogtatja mattfekete elméjét ("Én nem foglalkozok fegyverekkel."
"Tudjátok jól: ha kell valami, Emmethez gyertek!"). Vigyük haza
Smoke-ot, majd vegyük fel a telefont. Sweet az, és elzavar minket a
helyi turkálóba néhány új ruháért. Valószínűleg még most sincs túl sok
pénzünk, úgyhogy vegyünk valami olcsót.
BIG SMOKE - OG LOC
Egyik
régi ismerősünk éppen most szabadul ki a sittről, Sweettel és Smoke-kal
érte kell mennünk. Útközben figyeljünk oda a beszélgetésre, amiből
kiderül, mekkora gengszter vált a rapper-karrierről álmodozó Jeffreyből
:). A rendőrség előtt vegyük fel Jeff... azaz OG-t, majd vigyük el az
Eddie nevű cimborája házához, aki tartozik neki valamivel. Eddie azonban
motorn elmenekül előlünk, úgyhogy ugorjunk fel mi is a motorra és
menjünk utána. OG lövöldöz ugyan rá, de kevés sikerrel, muszáj tehát a
nyomában maradnunk. A szoborpark melletti kosárlabdapályánál utolérjük,
ám több vagos siet a segítségére; lőjük le őket és vigyázzunk közben
OG-ra is. Ha végeztünk, vigyük el OG-t a jelzett Burger Shothoz, itt fog
ugyanis dolgozni a próbaideje alatt higiéniai technikusként.
BIG SMOKE - RUNNING DOG
Smoke
elég zavaros történettel áll elő a mexikói rokonát illetően, de azért
elautózunk vele a megadott helyre. Itt Smoke érdekes keverék nyelven
próbál anyagot venni a két vagostól, de azok elküldik melegebb
éghajlatra. Smoke bedühödik és az egyiket leüti, a másik azonban
elszalad, őt nekünk kell lecsapnunk. Érdemes a kerítéseken átlendülve
utána szaladni, úgy hamarabb elérjük, majd üssük le a fickót.
BIG SMOKE - WRONG SIDE OF THE TRACKS
Smoke
kapott egy fülest, ami szerint egy rivális banda emberei a vagosokkal
találkoznak Unity állomáson. Odaérve látjuk is őket, amint a tetőn
tárgyalnak, sajnos észrevesznek ők is minket, és a vagosok az éppen
induló vonat tetejére ugranak. Pattanjunk fel a közelben lévő Sanchezre
és eredjünk a vonat után. A fickók a mozdonyon vannak, lehetőleg
haladjunk mellettük hogy Smoke lelőhesse őket, mielőtt a vonat eléri a
Las Venturasba vezető vasúti hidat. Ha végképp nem sikerül megcsinálni a
küldetést, akkor próbálj meg valahol felugratni a vonat tetejére és a
motoron ülve sorozd meg őket. Vidd haza Smoke-ot.
BIG SMOKE - JUST BUSINESS
Ez
az egyik kedvenc küldetésem. Smoke-nak valami elintéznivalója akad és
megkér, hogy kísérjük el. Az irodaházhoz hajtva megkér, hogy legyünk
résen, hátha segítségre lesz szüksége; ez az ajtón belépését követően
mintegy kt másodperccel be is következik. Odabent egy rakás orosz ontja
az ólmot, szedjük le őket szép sorban. Az egyik sarokban találunk
páncélmellényt, majd szedjük össze a fegyvereket és az elhullajtott
pénzt is. A teraszon újabb csapat vár ránk, fedezékek között bújkálva
oldjuk meg a helyzetet, majd szálljunk fel a motorra Smoke mögé.
Innentől méginkább felgyorsulnak az események, több motoros egység és
egy autószállító kamion kezdi el üldözésünket. Szedjük le először a
fegyvereseket, a vezetőket ráérünk később, de ha nagyon ügyesek akarunk
lenni, akkor a vezetőt lelőve mindketten leesnek. A kamiont lerázzuk.
Egy helyen elállják az utat autókkal, sorozzuk meg őket, az autók
felrobbantására nem nagyon van időnk, és úgysem arra megyünk tovább,
hanem Smoke behajt a száraz folyómederbe. Újabb ellenfelek érkeznek,
motorosok és autósok is, illetve fentről leugrat mellénk az előbb
lerázott kamion is. Lőjünk mindenkit, akit csak érünk, a felrobbanó
tréleren átugratva forduljunk előre, és a távolban feltűnő csatornát
elzáró rácsot lőjük ki, a körülötte állókkal együtt. Néhányan utánunk
jöhetnek a csatornában is, adjuk át üdvözletünket a sarkon álló
hordókkal. A parkolóban elbúcsúzunk Smoke-tól, és túléltük az eddigi
legnehezebb küldetést.
OG LOC - LIFE'S A BEACH
Frissen
elhelyezkedett barátunk hatalmas partit szeretne rendezni szabadulása
okán, csakhogy nincsen semmilyen felszerelése hozzá. A múltkor viszont
látott egy megfelelő hangcuccot egy furgonban, ezt kell neki
megszereznünk. A tengerpartra érve beszélgessünk a Dj-vel, majd
táncoljunk vele. Ha összeszedünk 4000 pontot, akkor beülhetünk a
furgonba, majd amilyen gyorsan csak lehet, tűnjünk el onnan a furgonnal
együtt. A kocsit vigyük el a garázshoz, az esetleges üldözők nem
jelentenek komoly veszélyt.
OG LOC - MADD DOGG'S RHYMES
Szegény
OG-n kívül mindenki tudja, hogy egy rappernek komoly szövegeket kell
írnia és nem két rímet kombinálnia, és amikor megemlítjük ezt neki,
rögtön előáll az ötlettel: lopjuk el neki a neves és dúsgazdag rapper,
Madd Dogg rímjegyzetét. A rapper villája elég jól őrzött, dugig van
őrökkel. Eleinte dolgozzunk a késsel, később a hangtompítós pisztollyal.
Az egyik helyiségben megtalálod a szövegkönyvet, viszont előjönnek az
őrök is. Innentől nyugodtan intézd el őket, majd vidd el a könyvet
OG-nak.
OG LOC - MANAGEMENT ISSUES
OG szerint a
karrierjét jelentősen akadályozza Madd Dogg menedzsere, akit el kellene
hallgattatnunk. Erre egyetlen esélyünk van, mégpedig a díjkiosztó gála.
Az egyik reprezentációs célokat szolgáló autót el kell kötnünk, hogy a
fickó közelébe kerülhessünk. Az autót könnyen megtaláljuk, néhányszor
menjünk bele, és ha kiszáll a sofőr, vegyük el a kocsit, majd
javíttassuk meg. Hajtsunk a megadott helyre és álljunk meg a két másik
kocsi között, majd kövessük őket a kijárathoz. Ha beszállt a menedzser,
akkor tapossunk bele, írány a tengerparti móló. Gyorsítsunk fel, majd a
móló vége előtt ugorjunk ki a kocsiból.
OG LOC - HOUSE PARTY
OG
megszegte a szabályokat, vissza kell mennie a rács mögé, de előtte még
hatalmas bulit akar csapni. Az estét OG felejthető előadásán kívül más
is elrontja, a ballasok ugyanis megtámadják a környéket. A házból
kirohanva rögtön tüzet nyitnak ránk, az autók mögött keressünk fedezéket
és purgáljuk ki őket. A felüljáróról is lőnek, őket is tanítsuk meg a
jómodorra, végül a sikátor felől érkezőket se hagyjuk érvényesülni.
Menjünk vissza a házba.
CESAR VIALPANDO - HIGH STAKES, LOW RIDER
Úgy
tűnik, Cesar kedvel minket amiért nem állunk a szerelme útjába, ezt
most azzal fejezi ki, hogy meghív minket egy kis illegális utcai
versenyre, ahol komoly arcok mennek komoly tétekért. Először kerítsünk
egy lowridert - nem árt, ha a múltkor kapott autónkat megtartjuk -, majd
guruljunk el Cesar házához, ahol már Kendllel együtt vár ránk. Kövessük
őket a verseny rajtjához és álljunk be a helyünkre. A verseny elég
kemény, mivel az összes lowrider autó meglehetősen csúszkál, a forgalom
sűrű, a pálya meg hosszú. Próbáljunk meg minél kevesebbet ütközni és
csúszkálni, akkor lehagyhatjuk az ellenfeleket. Az ellenőrzőpontok jó
messziről látszanak, érdemes a kanyarok előtt jó pozíciót felvenni,
ezzel sokat nyerhetünk. A verseny végül a Santa Maria Beachen lévő stég
végén, az óriáskerék mellett ér véget, tegyük zsebre a pénzt és
nyújtóztassuk ki az ujjainkat.
C.R.A.S.H. - BURNING DESIRE
Tenpenny
őrmester szereti kézben tartani a dolgokat (igaz ez a bűnbandákra és a
lekváros fánkokra is), nem meglepő, hogy rövid telefonhívása újabb
feladatot jelent nekünk. Keressük meg az említett, remek fánkokat
készítő kajáldát a belvárosban, odabent Tenpenny, Pulaski és Hernandez
javában teszteli a specialitásokat. Tenpenny arra utasít minket, hogy
fűtsünk be néhány Vagosnak, akik valamiért veszélyeztetik a szívének oly
kedves status quot. Ehhez bekészített számunkra egy adag
Molotov-koktélt is, ezeket vegyük fel, majd menjünk a Los Santos északi
részén, a vasút mellett lévő házhoz. Rögtön a ház előtt áll két Vagos,
őket tetszés szerint helyezzük tartósan vízszintesbe, esetleg szaladjunk
körbe a házon, hátha vannak még páran. A koktélokat dobjuk be az
ablakokon, a közben megérkező újabb bandatagoknak lássuk el a baját.
Ekkor vesszük észre, hogy egy igencsak szemrevaló hölgyemény bentrekedt
az égő házban, mentsük meg. Odabent vegyük fel a poroltót, majd törjünk
magunknak utat a lángokon át, fel az emeletre. Miután felértünk, leomlik
egy fal, másik úton kell lemennünk. Jussunk ki a házból, mielőtt a lány
ereje elfogyna, majd legyünk tanúi egy nyakbaugrásnak és vigyük haza
Denise-t Gantonba.
Denise innentől kezdve a barátnőnk lesz, bővebb infókért olvasd el a Barátnők leírását.
C.R.A.S.H. - GRAY IMPORTS
Újabb
rendrakó utunk ezúttal egy délkeleten lévő ipartelepre vezet, ahol
Tenpenny-ék gyanúja szerint az oroszok a Ballas bandával éppen egy
zsíros fegyverszállítmányon osztozkodnak. A telep udvarán több munkásnak
öltözött fegyveres fogad, még robbanó hordót cipelő targoncával is
kedveskednek, udvariasan hárítsuk el a közeledésüket. A raktárépületben
van a buli, oda azonban csak az elektromos zárszerkezet szétlövése és a
mögötte rejtőzködők likvidálása után tudunk épségben bejutni. A ládák és
dobozok között találunk golyóálló mellényt és gyógyszert is, na meg
néhány újabb lesipuskást. Fent az irodában lőjük le a Ballas-tagokat és
eredjünk a menekülő orosz után, aki az udvaron látott Banshee-vel akar
megpattanni. Erősebb fegyverrel lőjük szét (őt vagy az autót), vagy
menjünk utána a motorral.
SWEET - DOBERMAN
A
házibulit megzavaró Ballas-akció annyira felidegesítette Sweetet, hogy
most ő akar lecsapni a rivális bandára. A Glen Park környékén lebzselő
Ballasokat kell ezúttal megszórnunk, amíg el nem fogynak teljesen,
úgyhogy vásároljunk be az Ammu-Nationben lőszerből és fegyverből. A
helyszínen keressünk fedezéket vagy guggolva lövöldözzünk, és vegyük fel
a mellényt meg a gyógyszert, ha lerongyolódunk. Ha sikeresen túléltük a
küldetést, akkor lehetőségünk lesz újabb területeket szerezni a többi
bandától. Ehhez az adott területen először harcot kell provokálni - azaz
lőjünk le pár bandatagot -, aztán meg kell küzdenünk a három hullámban
érkező, egyre táposabb tagokkal. Érdemes a rövidke szünetekben
összeszedni az elesettektől a pénzmagot és a fegyvereket, legalább nem
kell ilyesmire költenünk. Minden elfoglalt terület bevételt hoz, amit a
gantoni házadnál szedhetsz össze; minél több terület van az OGF
fennhatósága alatt, annál több lesz a napi bevétel. A bandák gyakran
megpróbálják visszaszerezni a területeket, ilyenkor el kell intézni a
támadókat, különben elveszítjük a területet.
SWEET - LOS SEPULCROS
Sweetnek
tudomására jutott, hogy a Ballas éppen most gyászolja egyik emberét és a
szertartásra hivatalos egy régi ellenlábasunk, Kane is. Az utcán
vegyünk fel magunk mellé két tagot és a kocsiba ülve menjünk a temető
hátsó kerítéséhez a megadott rövidke időn belül. A falon átmászva tegyük
el láb alól a bent lévő bandatagokat, majd keressük meg Kane, akit
leginkább a piszok erős mellényéről fogunk felismerni: osszuk a fickót
fegyverrel, ahogy csak bírjuk, végül a sarokban álló Admirallal vigyük
haza Sweetet.
SWEET - REUNITING THE FAMILIES
Bátyánk
elérkezettnek látja az időt a régi orange grove-i családok ismételt
összefogására, ezért nagyszabású találkozót szervez a családok
vezetőinek a Jefferson Motelben. Megérkezésünk után hamar elszabadul a
pokol, a rendőrség különleges alakulata nem kedveli különösebben az
ilyesfajta találkozókat, úgyhogy egy csapatszállítóval és egy
helikopterrel próbálnak rendet tenni. A kommandósokat lőjük le fedezék
mögül, majd szedjük le a helikoptert is az égről. Sweet még bent van a
motelben, keressük meg. A folyosókon rengeteg kommandós rejtőzik és a
szobák ajtajából is előszeretettel vetődnek elénk. Ha megvan Sweet,
kövessük a tetőre, intézzük el az újabb helikoptert és a lépcsőn
leszaladva ugorjunk be az érkező autóba Ryder és Big Smoke mellé. A
rendőrök elég kitartóak, több autóval és motorral is üldöznek, esetleg
fel is kapaszkodnak a kocsira; szórjuk meg őket alaposan. A nagy
menekülés közben zsákutcába futottunk, nézzük hát végig a nem kevésbé
izgalmas átvezető mozit, amelyben Sweet autója belecsapódik egy
tartálykocsiba és felrobban, majd örüljünk, hogy időben kiszálltunk a
kocsiból.
SWEET - THE GREEN SABRE
Sweet a
végső leszámolás részleteit egyezteti a bandával, sőt, el is indulnak a
harc helyszínére, ahová mi is utánuk mennénk, ha Cesar nem hívna fel
telefonon és nem beszélne lyukat a hasunkba a baromi fontos
mondanivalójával. Elég meggyőző volt, amit mondott, úgyhogy menjünk a
vasútállomás közelében parkoló Bravurához és szálljunk be. Cesar
elmondja, mi volt olyan életbevágó: a szemközti raktárból előbb néhány
Ballas, majd Ryder és Big Smoke lép ki az utcára, őket pedig Tenpenny és
Pulaski követi, na meg egyzöld színű Sabre, amellyel a mamát
elgázolták. Nyilvánvaló, hogy Ryderék elárulták a családunkat, a
bandánkat, és az is, hogy Sweet a bandával éppen egy csapdába sétál
bele. Hiába hívjuk, nem elérhető, a lehető leggyorsabban rohanjunk a
mulhollandi kereszteződés alatti parkolóba, ahol már javában áll a bál, a
talpalávalót pedig Ballasok szolgáltatják, akik körülvették Sweetéket.
Keressünk fedezéket és kezdjük meg az ellenállást, közben vigyázzunk
Sweetre. Újabb Ballasok jönnek, üdvözöljük őket és próbáljunk meg
kitartani, amíg a rendőrök megérkeznek. Sweet megsebesült, de ne adjuk
fel a harcot. A rendőrök érkezése után elsötétül a kép, mi pedig búcsút
intünk Los Santosnak egy időre.
DÉLNYUGATI VIDÉK
C.R.A.S.H. - BADLANDS
A
fejünkről lekerülő zsáknak köszönhetően újra látunk valamit, ez mégsem
okoz túl nagy örömet: ismét Tenpenny és Pulaski markában vagyunk. A harc
helyszínétől jó messze, a Chiliad-hegy lábánál fekvő kisváros, Angel
Pine mellett vagyunk. Mr. Korrupt ismét kiselőadást tart a foglalkozása
bonyolultságáról, majd sajnálkozva adja tudtunkra, hogy egyik kollégája
ellene fog tanúskodni a bíróságon, ezért most egy búvóhelyen őrzik a
fickót a szövetségiek. Természetesen ránk hárul a feladat, hogy az
illetőt hosszabb távon elnémítsuk. Tenpenny bizonyítékot is akar, ezért
kapunk egy fényképezőgépet, majd utunkra enged. Első dolgunk legyen a
helyi Ammu-Nation felkeresése, mert az összes fegyverünket elkobozták. A
városka szélén lévő lakókocsi-parkban pihenhetünk egy kicsit, majd
miután beszéltünk Cesarral telefonon (elmondja, hogy egy rokona a
környéken él és biztosan segít), induljunk el a búvóhely felé. Érdemes a
lakókocsinál álló Sanchezzel menni, a hegyre felvezető út elég meredek
néhol. A búvóhely körül három szövetségi ügynök figyel, őket távolabbról
szedjük le, majd eredjünk az autóval menekülni próbáló tanú nyomába.
Tenpenny elfelejtette közölni, hogy a fikó korábban ralipilóta volt,
mert elég keményen hajt lefelé a hegyről. Maradjunk a nyomában és
intézzük el, amint lehetőség adódik erre, majd a hullát fotózzuk le és a
gépet vigyük vissza.